Bogføring Silkeborg
At få styr på firmaregnskabet kan være både tidskrævende og forvirrende. Selvom det ikke er en arbejdsopgave, som mange ligefrem glæder sig til, så er vigtigheden af korrekt bogføring rigtig vigtigt.
Bogføring er en nøjagtig og systematisk registrering og oversigt over alle udgifts- og indtægtsposter i virksomheden. Korrekt og fyldestgørende bogføring er dermed nøglen til at kunne redegøre for økonomien i virksomheden.
Udtrykket ”bogføring” trækker tråde tilbage til dengang, hvor man anvendte en fysisk bog til registrering af en virksomheds økonomiske forhold.
Digital eller manuel bogføring? Kreston SR hjælper med begge dele
Nu til dags anvender hovedparten af alle virksomheder et regnskabsprogram til bogføring.
Hos Kreston SR Silkeborg har vi stor erfaring i at arbejde med regnskabsprogrammer. Til dagligt anvender vi regnskabsprogrammer, som f.eks. E-conomic, Dinero og Uniconta. Er du vant til at arbejde i et andet regnskabsprogram, og har brug for assistance, så kan vi helt sikkert også hjælpe dig med det, da mange bogføringssystemer grundlæggende har de samme funktioner og features. Kontakt os gerne omkring bogføring Silkeborg.
Hvis du ikke ønsker en ren digital løsning, men foretrækker din bogføring manuelt, så kan Kreston SR også hjælpe dig i denne henseende. Kontakt os for at høre nærmere om en løsning indenfor bogføring Silkeborg, der passer til netop dig.
Bogføring? Hvorfor skal jeg det?
For det første skal bogføring udføres for at have overblik over sin virksomheds økonomiske forhold. Fyldestgørende bogføring gør det ligeledes nemmere at udarbejde både årsregnskab og selvangivelse.
SKAT eller øvrige myndigheder har altid ret til at gøre krav på at få forevist en virksomheds bilag. Af denne grund skal din bogføring også være i orden. Hvis din bogføring ikke stemmer eller er mangelfuld, kan det få alvorlige konsekvenser med f.eks. bødestraf og i grove tilfælde fængselsstraf i op til seks måneder.
Som selvstændig er det dit eget ansvar at holde styr på bogføring. Har du behov for hjælp, assistance eller sparring vedrørende din bogføring? Så hjælper vi hos Kreston SR bogføring Silkeborg gerne omkring disse forhold. På den måde kan du slippe for en arbejdsbyrde, som du hellere vil investere andetsteds i din virksomhed. Korrekt og rettidig indberetning af SKAT og moms har vi også assisteret mange virksomheder med.
Bogføring – hvilke regler er der?
Når man som virksomhed køber eller sælger noget, skal dette altid bogføres. Det er altså vigtigt at gemme alle kvitteringer og bon’er, der har en eller anden relation til et køb eller salg i en virksomheds øjemed, så man kan få tallene bogført.
Det er jf. Bogføringsloven et krav at man udarbejder bogføring af regnskaber i virksomheder. Virksomheden har pligt til at opbevare bilag vedrørende bogføring i fem år efter at bogføringen er udført. Driver du en virksomhed, så skal du med 99 % sikkerhed bogføre dit regnskab. Er du i tvivl, er du naturligvis velkommen til at kontakte os.
Føler du at du bruger for mange ressourcer på bogføring, eller mangler du input, sparring eller et godt råd?
Kreston SR bogføring Silkeborg har flere løsningsmodeller inden for bogføringssamarbejder, og vi kan helt sikkert også skræddersy en løsning, der matcher dit behov.
Kontakt mig for at høre
om dine muligheder
Jens Villemann
Partner / Statsautoriseret revisor